Z-Power Ostosparatiisin käyttöehdot
Seuraavia ehtoja sovelletaan Z-Powerin (jäljempänä käytetään nimitystä myyjä) ja sen asiakkaiden välisessä suhteessa Internetin välityksellä tapahtuvassa kaupassa.
Myymme autojen viritysosia ja lisävarusteita yrityksille, yhteisöille (joista jäljempänä käytetään nimitystä yritysasiakas) ja yli 18-vuotiaille yksityisille henkilöille (jäljempänä käytetään nimitystä kuluttaja).
Olemme sitoutuneet noudattamaan toiminnassamme hyvää kauppatapaa sekä sähköisestä kaupankäynnistä, postimyynnistä ja kuluttajakaupasta säädettyjä lakeja.
1. Rekisteröityminen tai vierastilaus
1.1. Verkkokaupasta on mahdollista tehdä "vierastilaus" jolloin kuluttajan ei tarvitse rekisteröityä eikä kirjautua sisään. Tilauksen yhteydessä kysytään vain välttämättömät tiedot tavaran toimitusta varten: nimi, postiosoite, sähköpostiosoite sekä puhelinnumero. Näitä tietoja ei tallenneta Z-Powerin asiakasrekisteriin, mutta ne jäävät näkyviin yksittäisen tilauksen tietoihin.
1.2. Verkkokauppaan voi myös rekisteröityä, jolloin kuluttajan on helpompi seurata tilauksen kulkua, ja tulevilla tilauskerroilla ei tarvitse samoja tietoja syöttää uudelleen. Rekisteröitymisen ehdot:
b) Asiakas antaa suostumuksensa, että Z-Power rekisteröi henkilötiedot asiakasrekisteriinsä. Z-Powerin asiakastiedot ovat luottamuksellisia. Z-Power sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja ulkopuolisille kolmansille osapuolille.
c) Kuluttajan tulee olla yli 18-vuotias. Myyjällä on oikeus hylätä tilaus jos on aihetta epäillä väärinkäytöksiä.
1.3. Kuluttajan tulee noudattaa tarkaavaisuutta ja huolellisuutta verkkokauppaa käyttäessään.
2. Tilauksen sitovuus
2.1. Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse. Asiakas sitoutuu tilauksensa tehtyään tarkkailemaan sähköpostiaan tilausvahvistuksen vastaanottamiseksi.
2.2. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun asiakas on vastaanottanut sähköpostin että tilaus on toimitettu Z-Powerilta.
2.3. Asiakkaalla on oikeus sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse ennen tilauksen toimitusta peruuttaa koko tilaus tai osia tilauksesta.
2.4. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin sopimus- ja toimitusehtoihin, jotka on kerrottu erikseen kohdassa Toimitusehdot.
2.5. Asiakkaan tilauksen tekemisen jälkeen ei Z-Powerilla ole oikeutta muuttaa sopimusehtoja.
3. Hinnat
3.1. Voimassaoleva hinta on hinta, joka on Z-Power Ostosparatiisin hinnastossa tilauksen tekohetkellä. Voimassaoleva hinta on Euroissa (EUR). Hinnaston hinnat sisältävät arvonlisäveron. Z-Power pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin.
3.2. Tilaukseen lisätään toimituskulut. Toimituskuluja Z-Power perii painotaulukon mukaisesti tilauksen kokonaispainon mukaan. Perittävä hinta on Postin, DB Schenkerin tai Matkahuollon veloittama todellinen postikulu.
4. Toimitus
4.1. Mikäli tuote on varastossamme, on arvioitu toimitusaika kahdesta viiteen (2-5) työpäivää. Joillakin erikois- tai uutuustuotteita voi olla pidempi toimitusaika. Ilmoitamme jos tuotteen käsittelyaika on enemmän kuin 7 työpäivää.
4.2. Mikäli tuote halutaan ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä, on siitä mainittava erikseen, esim. tilauksen teon yhteydessä. Z-Power toimii toimituksen suhteen asiakkaan tarpeiden mukaisesti, mikäli se on kohtuudella mahdollista.
4.3. Mikäli asiakas ostaa tuotteita, joille Z-Power on ilmoittanut eri toimitusajat, toimitetaan tilaus pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti.
4.4. Kaikki toimitukset tapahtuvat Postin, DB Schenkerin tai Matkahuollon kautta, tai haluttaessa asiakas voi noutaa tuotteet Z-Powerin toimipisteestä Hollolasta.
4.5. Jos lähetät tavaraa esim. takuuhuoltoon, asennukseen tai tuotepalautuksena, muista säilyttää palautusasiakirjat ja/tai Matkahuollon rahtikirja.
5. Maksuehdot
Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla
Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, Z-Power toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Verifone Finland Oy. Verifone Finland Oy toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Verifone Finland Oy:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Verifone Finland Oy on myös maksun saaja.Verkkopankit
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Verifone Finland Oy yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Verifone Finland Oy ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.6. Palautukset
6.1. Kuluttajalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä poislukien. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla olennaisesti samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa.
6.2. Kuluttajan toivotaan tekevän palautusilmoitus sähköpostitse osoitteeseen teemu@z-power.fi ENNEN tuotteen palauttamista. Palautus lähetetään osoitteeseen Z-Power, Rantatie 825, 16710 Hollola KK. Voit myös itse tuoda tuotteen Z-Powerille.
6.3. Emme lunasta maksamattomia palautuksia tai takuukorjauslähetyksiä postin tai muun toimittajan kautta.
6.4. Aiheettomista palautuksista veloitamme kulut asiakkaalta. Viallisen tuotteen/osan etsiminen osapaketista on myös erillinen maksullinen palvelu.
6.5. Puutteellisesti palautetut tai takuuhuoltoon lähetetyt tuotteet (katso ohjeet yllä) lähetämme asiakkaan kustannuksella takaisin.
6.6. Palautusoikeus on aina tuotekohtainen eikä toisen tuotteen toimituksen mahdollinen myöhästyminen oikeuta saamaan toiselle tuotteelle pidempää palautusaikaa.
7. Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset
7.1. Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta postikuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Siksi on hyvä jo pakettia noudettaessa tarkistaa sen kunto Matkahuollon tai Postin virkailijan läsnäollessa. Postissakin on mahdollista avata ja tarkastaa paketin sisältö jo ennen ennakkomaksun maksamista! Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, tee heti asiasta vahinkoilmoitus. Ota yhteyttä asikaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta.
8. Reklamaatio
8.1. Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut tms., tulee asiakkaan ilmoittaa asiasta kohtuullisessa ajassa myyjälle, joko puhelimitse 044-2938475 tai sähköpostitse osoitteeseen teemu@z-power.fi tai postitse osoitteeseen Z-Power, Rantatie 825, 16710 Hollola KK. Virheellinen toimitus palautetaan toimituskuluitta myyjän antamien ohjeiden mukaisesti (kohta 6). Palauttaminen tapahtuu reklamaation tekemisen jälkeen. Saatuaan palautetun tavaran, Z-Power palauttaa jo mahdollisesti maksetun kauppahinnan viipymättä asiakkaalle.
9. Ylivoimainen este (Force majeure)
9.1. Myyjä ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy myyjän vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta myyjän toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.
10. Riitojen ratkaisu
10.1. Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia. Mahdolliset erimielisyydet ratkaistaan Lahden käräjäoikeudessa.